Newsletter     |    Impressum / Datenschutzerklärung    |    Press





Fantôme Verlag

VERLAGSPROGRAMM  

Fantôme Vol. 46

CAN "KHAN" ORAL
ANGELS OF DISGUISE
(The Abstract Aesthetics of Digital Flaneurism)


Buch
Broschur
Größe: 14,5 cm x 21 cm
84 Farbabbildungen
Text (englisch) von Tim Stüttgen

ISBN 978-3-940999-29-0
€ 15.-


Bestellung über / Order at edcat




Auch erhältlich als
Boxset (Buch, CD, DVD)
limitierte Auflage (100), nummeriert
€ 60.-


Auszug/extract:

Sound samples

Can Oral Hörproben



84 Digitaldrucke von gefundenen Internetbildern, kategorisiert in vier thematischen Abteilungen.
14,5 cm x 21 cm.

Sich auf Internetseiten für Sex-Dates einzuloggen hat etwas von einer Verheißung – man taucht ein in ein unermessliches Meer aus Wunschbildern und Daten. Hier finden sich Fetischsüchtige und Normalos, dominante "Tops" und submissive "Bottoms", Transen und weibische Typen. Und es gibt für jeden Geschmack das Passende. Digitaler Flaneurismus ist eine ständige Sehnsucht nach Suchen und Finden.

"Angels of Disguise (The Abstract Aesthetics of Digital Flaneurism)" von Can "Khan" Oral ist eine Sammlung von Bildfunden auf diesen virtuellen Seiten, die eine Poesie des Aufreizens formuliert. Die Bilder geben allerlei Einzelheiten des Menschen wieder, Wesen oder Identität aber sind verwischt: Die Form einer Brust sagt mehr aus als das, was im Ausweis steht. Niemand kann sicher sagen, welche Persönlichkeit hinter dem Bild verborgen ist: Ist die Identität konstruiert oder authentisch, ihr Träger bürgerlich oder pervers?

Nicht Rangfolgen körperlicher Gestalt, von Schönheit oder Staatsangehörigkeit stiften die ordnenden Kategorien dieser Sammlung, sondern die vielfältigen formalen Techniken des Verkleidens, Maskierens, Verschleierns oder Hervorhebens, welche die Vorstellung vom Natürlichen und Wirklichen zerstreuen. Verbergen ist zeigen.

__________________________________________________________________

english version:


84 digital prints of found internet imagery categorized in four thematic cabinets.
14,5 cm x 21 cm.

Logging onto a sex-dating page is like a promise, an overwhelming sea of imagery and data. Next to each other one finds fetish-addicts and ordinaries, "tops" and "bottoms," "trannies" and "sissies." Here, everybody can find a sweetheart. Digital flaneurism, an ongoing desire of searching and finding.

"Angels of Disguise (The Abstract Aesthetics of Digital Flaneurism)" by Can "Khan" Oral is a collection of found images from these virtual sex-dating pages that formulates a poetry of teasing. The images show particulars of the human, but the character or identity is obscured: A shape of a chest might count more than what's written on a driver's license. Nobody knows for sure which personality is hidden beyond the image: Is it a constructed identity or an authentic one, a bourgeois or a pervert?

Hierarchies of bodily forms, of beauty or nationality do not make the categories by which the collection is organized, but the various formal disguising, masking, blurring, or highlighting techniques that obliterate the notion of the natural and the real. Hiding is showing.

Khan is a professional in the fields of music, arts, and creative producing. Khan moves at the interface of the digital and the real.

His creative way of expression is music, photography, and art itself. He is interested in new subcultural behaviors that result from our digital interaction and real life together. In his art, he overcomes this dichotomy.

"I'm interested in ideas, emotions, and bodily fluids."

Khan has collaborated with Diamanda Galas, Julee Cruise, Kim Gordon, Brigitte Fontaine, Kid Congo Powers, J Mascis, Little Annie, Jon Spencer, Andre Williams, Jimi Tenor, Francoise Cactus, Alexander Kowalski, Dr. Walker, DJ Kaos, Rodion, Tiefschwarz, Adana Twins, Captain Comatose, International Pony, Air Liquide, Stereo Total, Terranova, Baba Zula, a.m.m.


http://www.khanoffinland.com/

Presse:
BANTMAG No.12
Trebuchet Magazine
TAZ Berlin, 29.11.2012