CAN "KHAN" ORAL
ANGELS OF DISGUISE
(The Abstract Aesthetics of Digital Flaneurism)
Buch
Broschur
Größe: 14,5 cm x 21 cm
84 Farbabbildungen
Text (englisch) von Tim Stüttgen
ISBN 978-3-940999-29-0
€ 15.-
Bestellung über / Order at edcat
Auch erhältlich als
Boxset (Buch,
CD, DVD) limitierte Auflage (100), nummeriert
€ 60.-
Auszug/extract:
Sound
samples
Can Oral Hörproben
84 Digitaldrucke von gefundenen Internetbildern, kategorisiert
in vier thematischen Abteilungen.
14,5 cm x 21 cm.
Sich auf Internetseiten für Sex-Dates einzuloggen hat
etwas von einer Verheißung – man taucht ein in
ein unermessliches Meer aus Wunschbildern und Daten. Hier
finden sich Fetischsüchtige und Normalos, dominante "Tops"
und submissive "Bottoms", Transen und weibische
Typen. Und es gibt für jeden Geschmack das Passende.
Digitaler Flaneurismus ist eine ständige Sehnsucht nach
Suchen und Finden.
"Angels of Disguise (The Abstract Aesthetics of Digital
Flaneurism)" von Can "Khan" Oral
ist eine Sammlung von Bildfunden auf diesen virtuellen Seiten,
die eine Poesie des Aufreizens formuliert. Die Bilder geben
allerlei Einzelheiten des Menschen wieder, Wesen oder Identität
aber sind verwischt: Die Form einer Brust sagt mehr aus als
das, was im Ausweis steht. Niemand kann sicher sagen, welche
Persönlichkeit hinter dem Bild verborgen ist: Ist die
Identität konstruiert oder authentisch, ihr Träger
bürgerlich oder pervers?
Nicht Rangfolgen körperlicher Gestalt, von Schönheit
oder Staatsangehörigkeit stiften die ordnenden Kategorien
dieser Sammlung, sondern die vielfältigen formalen Techniken
des Verkleidens, Maskierens, Verschleierns oder Hervorhebens,
welche die Vorstellung vom Natürlichen und Wirklichen
zerstreuen. Verbergen ist zeigen.
84 digital prints of found internet imagery categorized in
four thematic cabinets.
14,5 cm x 21 cm.
Logging onto a sex-dating page is like a promise, an overwhelming
sea of imagery and data. Next to each other one finds fetish-addicts
and ordinaries, "tops" and "bottoms,"
"trannies" and "sissies." Here, everybody
can find a sweetheart. Digital flaneurism, an ongoing desire
of searching and finding.
"Angels of Disguise (The Abstract Aesthetics of Digital
Flaneurism)" by Can "Khan" Oral
is a collection of found images from these virtual sex-dating
pages that formulates a poetry of teasing. The images show
particulars of the human, but the character or identity is
obscured: A shape of a chest might count more than what's
written on a driver's license. Nobody knows for sure which
personality is hidden beyond the image: Is it a constructed
identity or an authentic one, a bourgeois or a pervert?
Hierarchies of bodily forms, of beauty or nationality do not
make the categories by which the collection is organized,
but the various formal disguising, masking, blurring, or highlighting
techniques that obliterate the notion of the natural and the
real. Hiding is showing.
Khan is a professional
in the fields of music, arts, and creative producing. Khan
moves at the interface of the digital and the real.
His creative way of expression is music, photography, and
art itself. He is interested in new subcultural behaviors
that result from our digital interaction and real life together.
In his art, he overcomes this dichotomy.
"I'm interested in ideas, emotions, and bodily fluids."
Khan has collaborated with Diamanda Galas, Julee Cruise, Kim
Gordon, Brigitte Fontaine, Kid Congo Powers, J Mascis, Little
Annie, Jon Spencer, Andre Williams, Jimi Tenor, Francoise
Cactus, Alexander Kowalski, Dr. Walker, DJ Kaos, Rodion, Tiefschwarz,
Adana Twins, Captain Comatose, International Pony, Air Liquide,
Stereo Total, Terranova, Baba Zula, a.m.m.